خرداد
۲۵
۱۳۹۵

خبرهای بیوتکنولوژی – ۱۹ خرداد، ۱۳۹۵ (June 8, 2016)

خبرهای بیوتکنولوژی – 19 خرداد، 1395 (June 8, 2016)


دانشمندان پروتئینی را کشف کردند که عملکرد برنج را تا 50 درصد افزایش می دهد.

دکتر تونی میلر از مرکز Joho Innes (JIC) به همراه محققانی از دانشگاه کشاورزی نانجینگ در چین، محصول برنجی با قابلیت اصلاح شده ـ یعنی با مدیریت سطوح pH آنها ـ ایجاد کرده اند؛ بطوریکه آن را قادر می سازد تا بطور معنی داری نتیروژن، آهن و فسفر بیشتری را از خاک جذب کند و عملکرد را تا 54 درصد افزایش دهد.

دکتر میلر و همکارانش در دانشگاه  نانجینگ بر روی چگونگی نگهداشتن pH گیاهان برنج تحت شرایط تغییرات شرایط محیطی کار کرده است. تیم او پی برد که ژن OsNRT2.3b در برنج، ـ که پروتئینی ایجاد می کند که لازمه انتقال نیترات است ـ می تواند سوئیچ کننده (تعویض کننده) روشن یا خاموش شدن مکانیسم انتقال باشد که به pH درونی سلول های گیاه بستگی دارد. هنگامی که پروتئین آن در گیاهان برنج بیش از حد بیان شود، آنها بهتر قادرند در مقابل تغییرات pH محیطی‌شان ویژگی بافری از خود نشان دهند. این امر آنها را قادر می سازد تا نیتروژن بیشتری را به سمت بالا بکشند و به همان صورت آهن و فسفر را. این گیاهان برنج عملکرد دانه بالاتری (بیش از 54 درصد عملکرد بیشتر) دارند، و راندمان مصرف نیتروژن آنها تا بیش از 40 درصد افزایش می یابد.

این تکنولوژی جدید توسط PBL امتیاز انحصاری گرفته است. کمپانی مدیریت نوآوری مرکز JIC  پیش از این از سه کمپانی مختلف برای توسعه واریته های جدید از 6 گونه محصول مختلف پروانه فعالیت گرفته است.

برای جزئیات بیشتر، خبرهای مرتبط را در وبسایت JIC بخوانید.


 

فرستادن دیدگاه

اطلاعيه

سفارش پرينت، طلق و فنر جزوات و ارسال با نازل‌ترين قيمت پذيرفته مي شود.
نحوه سفارش/

فرهنگ واژگان تخصصي

فروشگاه کتاب

فعالسازی فرهنگ واژگان Breedic

برای فعال سازی نرم افزار اینجا کلیک نمایید.

فعالسازي فرهنگ واژگان Biodic

1. نسخه اینترنتی

2. نسخه CD