اسفند
۴
۱۳۹۵

خبرهای بیوتکنولوژی ـ February 15, 2017

خبرهای بیوتکنولوژی ـ February 15, 2017

درک جهت در بافت‌های گیاهی

دانشمندان مرکز John Innes شهر نوریچ (انگلستان) دریافته اند که چگونه ریخت‌های گیاهی پیچیده شکل می گیرند. دکتر الکساندر ریبوچو و همکارانش در لابراتوار پروفسور انریکو کوئن توانسته به طور گسترده به ریخت زایی یا مورفوژنز در طبیعت پی ببرد. درک اینکه چگونه ژنها بر ریخت‌زایی گیاهی تأثیر می گذارند می تواند منجر به ایجاد واریته های محصولات با عملکرد بهتر و سازگاری بیشتر شود.

یکی از تئوری های رایج چگونگی نمو ریخت های گیاهی پیچیده، مرتبط با این تحقیق، نظریه تفکیک ناسازگاری بافتی است. این تئوری، پیامدهای رشد به بافتهای گیاهی بستگی دارد. در ایزولاسیون، نواحی منفرد بافت در تمام جهات به یک اندازه رشد می کنند یا در یک جهت ترجیحی طویل می شوند. در واقع، نواحی بافتی در ایزولاسیون رخ نمی دهد، اما ادهیژن و کوهیژن میان نواحی هم‌مرز سبب می شود بافتها به سمت یک وضعیت سازگار بهم قلاب (درگیر) شوند و یا خمیدگی و انحنا پیدا کنند.

این سه نوع پیشنهادی تفکیک ناسازگاری بافتی، سطحی، پوششی و جهت‌دار هستند. تحقیقات جدید، علامتی برای دسته سوم فراهم کرده است: تعارض و ناسازگاری جهت دار. بافت ها یا مجموعه ای از بافت ها، می توانند دسته ای از جهت ها یا میدان قطبی داشته باشند که توسط توزیع نامتقارن پرتئین ها در سلولها اتفاق می افتد. نمونه یک پاسخ به این جهت دار بودن،  هنگامی است که گیاهان هم راستا یا عمود بر یک میدان قطبی موضعی سریعتر رشد می کنند.

2017-02-15-RESEARCHEXPLAINS

برای جزئیات بیشتر در مورد این تحقیق، خبرهای منتشر شده در مرکز John Innes را بخوانید.

فرستادن دیدگاه

اطلاعيه

سفارش پرينت، طلق و فنر جزوات و ارسال با نازل‌ترين قيمت پذيرفته مي شود.
نحوه سفارش/

فرهنگ واژگان تخصصي

فروشگاه کتاب

فعالسازی فرهنگ واژگان Breedic

برای فعال سازی نرم افزار اینجا کلیک نمایید.

فعالسازي فرهنگ واژگان Biodic

1. نسخه اینترنتی

2. نسخه CD