خرداد
۲۴
۱۳۹۶

خبرهای بیوتکنولوژی ـ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ـ June 7, 2017

خبرهای بیوتکنولوژی ـ 17 خرداد 1396 ـ June 7, 2017

گزارش ها حاکی از 20 سال سودمندی اقتصادی و زیست محیطی از بیوتکنولوژی/ محصولات GM است

طبق گزارش جدید علم اقتصاد PG ، محصولات بیوتکنولوژی بطور معنی داری اثرات زیست محیطی کشاورزی را کاهش داده است و رشد اقتصادی افزایش یافته ای را در 20 سال اخیر در پی داشته است.

این گزارش که به دقت بازبینی شده ـ با عنوان «محصولات GM : اثرات اجتماعی ـ اقتصادی و زیست و محیطی جهانی 2015-1996» ـ توسط Graham Brookes و Peter Barfoot نگارش شده و نیز حضور بیوتکنولوژی در حفاظت منابع طبیعی زمین بطوریکه به کشاورزان اجازه می دهد محصولات بیشتر و با کیفیت بالاتری را تولید نمایند. این گزارش خاطر نشان می کند که محصولات بیوتکنولوژی مزایای ذیل را نشان داده اند:

ـ کاهش پخش گازهای گلخانه ای ناشی از کشاورزی با استفاده از محصولات HT و “شخم کاهش یافته”، که برابری می کند با حذف 9/11 میلیون ماشین از جاده‌ها.

ـ کاهش استفاده از علفکش به منظور حفاظت محصولات زراعی تا 619 میلیون کیلوگرم

ـ کمک به امنیت غذایی و کاهش فشار در بکارگیری زمین های اضافی به منظور ثابت نگه داشتن تولید (زمین های اضافی ممکن است معادل 11درصد زمین های قابل کشت در امریکا یا 31درصد زمین های قابل کشت برزیل یا 13 درصد زمین های زراعی در چین باشد).

ـ کشاورزان را قادر ساخته تا عملکرد محصولات را بهبود دهند بطوریکه منجر به افزایش 3/180 میلیون تن سویا، 7/357 میلیون تن ذرت، 2/25 میلیون تن پنبه، و 6/10 میلیون تن کانولا شده است.

ـ باعث تامین معیشت کشاورزان خرده مالک در کشورهای در حال توسعه می شود که منجر به سطح اقتصادی زراعت خالص به مقدار 5/15 بیلیون دلار فقط در سال 2015 گردیده است.

ـ کمک به کسب موفقیت اقتصادی جهانی ، در حمایت از کشاورزان کشورهای در حال توسعه بالغ بر 15/5 دلار برای هر دلار سرمایه گذاری شده در بذور محصولات بیوتک.

2017-06-07-ReportShows20Years

یک کپی از این گزارش را دانلود کرده و جزئیات بیشتری از آن را بخوانید.

فرستادن دیدگاه

اطلاعيه

سفارش پرينت، طلق و فنر جزوات و ارسال با نازل‌ترين قيمت پذيرفته مي شود.
نحوه سفارش/

فرهنگ واژگان تخصصي

فروشگاه کتاب

فعالسازی فرهنگ واژگان Breedic

برای فعال سازی نرم افزار اینجا کلیک نمایید.

فعالسازي فرهنگ واژگان Biodic

1. نسخه اینترنتی

2. نسخه CD